Čitanje nota za levu ruku-basovi

Pitajte sve o teoriji muzike i teoriji harmonike.
Odgovori
Furioso
Nema harmoniku
Postovi: 5
Pridružio se: 17 Avg 2017, 06:57

Čitanje nota za levu ruku-basovi

Post od Furioso »

Molim za pomoć. Nakon više od 25 godina (četvrt veka!!!) uzeo sam harmoniku u ruke. Tada, kao klinac sam išao i završio samo dva razreda muzičke škole i sada mi nikako nije jasno kako se sviraju basovi koji su ispisani u formi D, G, A iznad notnog sistema u violinskom ključu? Kada počinje, koliko traje, zašto nije u bas, odnosnu f ključu ispisano koji se basovi sviraju? :zbunjen: Naravno, ja sam sve zaboravio, i mogu reći da sam totalni početnik pa možda nešto ne vidim a trebalo bi. Ništa mi nije jasno? Počeo sam sa pesmom ''zlatne strune'', našao na netu notni zapis, ali ovi basovi...ajooj Hvala unapred svima na pomoći
Korisnikov avatar
dugmetarac78
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1239
Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31

Re: Čitanje nota za levu ruku-basovi

Post od dugmetarac78 »

Ukratko ako pise tako iznad notnog zapisa, onda ih svirate u skladu sa taktnom merom koja je zadana. Ili jednostavnije receno...kao ritam sekciju. Bass-kontra. Ako sam dobro shvatio pitanje.
Furioso
Nema harmoniku
Postovi: 5
Pridružio se: 17 Avg 2017, 06:57

Re: Čitanje nota za levu ruku-basovi

Post od Furioso »

I dalje ne kapiram. Ako iznad nota stoji D a takt je 4/4, trajanje D leve ruke, tj. basa je 4/4, osim ako se ne pojavi neki drugi bas u tom taktu? Bar ja tako vidim na zapisu. Mislim, u celoj pesmi se menjaju D,G,A,F#mol, A7... Samo hoću da kazem da ne razumem baš najbolje sistem obelezavanja basova na ovaj način.
Korisnikov avatar
dugmetarac78
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1239
Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31

Re: Čitanje nota za levu ruku-basovi

Post od dugmetarac78 »