Hvala i Vama kolega Bata Kanda,ja sam Vaš nick odmah zapamtio
..Pošto imam namjeru da i dalje budem član ovoga foruma,nadam se da će me u međuvremenu zapamtiti članovi,što se tiče barem moga nicka!!!
Hvala još jednom na odgovoru i informacijama o Paunoviću!!Nisam znao da je ranije bio dugmetarac,a karakteristično je za dugmetarce,kada pređu na klavirku,da im ostaje nesvjesno prstomet od ranije,kao što ste Vi i rekli(recimo,gledao sam "bivše" dugmetarce kako uporno izbjegavaju upotrebu palca,ili neke druge slične stvari)!!
Volio bih da se još neko uključi u ovu diskusiju o trilerima,pogotovo neko ko stvarno to razumije i pravilno svira,da još bolje i stručnije pokuša objasniti sviranje i upotrebu trilera uopšte,od rumunskog,vlaškog,pa sve do ,uslovno rečeno "srbijanskog" trilera!!!
Postoji mnogo dobrih i odličnih harmonikaša,ali velika većina od njih je bazirana na vlašku,makedonsku ili neku sličnu muziku gdje se ne koriste "klasični" trileri,nego se upotrebljava "ponavljanje" ili multipliciranje tona,kao "zamjena" za triler!!!
To je po meni,kardinalna greška,osim ako sama kompozicija nije napisana u tom maniru(znači,zahtijeva tako sviranje jer je originalno i komponovana sa "ponavljanjem" istog tona)),ali namjerno ili instiktivno mijenjanje klasičnog trilera i upotreba ponavljnja tona umjesto trilera je,što se kaže-strategijska a ne taktička greška(rečeno vojničkim manirom>),znači ogromna i nenadoknadiva,što se pokaže odmah,pogtovo u zahtijevnim kompozicijama rađenim u maniru srbijanskog folklora i sa mnogo raznih trilera!!!
To je prva i jedna od najznačajnih grešaka,što se tiče trilera ,za harmonikaše!!
Druga greška je -pogrešno sviranje trilera!!
Ovdje prvenstveno mislim na aplikaturu(prstomet)!!Zato sam i napisao da tako svira Pavković,tj.-takvom logikom(u gore postu)!!
Ukratko ću reći šta sam mislio,kada sam to napisao,iako to zahtijeva,opet,mnogo više prostora i vremena!!!
Ako se pažljivo pogledaju i analiziraju notni zapisi Ljubiše Pavkovića(prvenstveno njega,iako ima još dobrih harmonikaša koji "pravilno" sviraju triler),ali koji nisu imali hrabrosti ili vremena da te svoje kompozicije "bace" na papir-notnu svesku,može se primjetiti (u Pavkovića) jedna dosljednost i pravilo u sviranju,koje se pokazalo logično,i ako mogu reći-jedino moguće,ako želimo čisto i ravnomjerno(dinamički i vremenski) odsvirati treiler(ili bilo šta drugo)!!!
Radi se o jednostavnoj stvari-izmjeni prstiju i njihovoj "srodnosti i povezanosti",da tako kažem,a to se ogleda u tome,najkraće rečeno,da poslije odsviranog ukrasa ili trilera,prvi "slobodan" prst,koji ostaje nakon odsviranog ukrasa,se automatski koristi za početak sviranja naredne fraze,ili nekog drugog,vezanog trilera!!!
To u praksi znači,ako smo svirali ukras sa 2-3-2 prst,po toj logici(koja je apsolutno ispravna) sljedeća fraza(triler) bi trebala(o) započeti sa 3. prstom!!
Na ovaj način se postiže pravilnost(ne "ljepljnje" trilera,što je dobro rekao kolega Isaković u jednom postu),kao i pravilan i jednolik(ravnomjeran razmak(pauza) između odsviranih tonova!!
To je ukratko to!!
Normalno da postoje mjesta u kompoziciji kada to nije moguće,iz razno -raznih razloga,ili zbog zahtijevnosti same buduće fraze,ali to nije-pravilo,nego-izuzetak(ovdje mislim na sviranje vezanih trilera ili dvije ili više fraza sa trilerima)!!!
Takođe,vidio sam da postoje i neki postovi-komentari o tkz. VIDEO NOTAMA,pa analazirajući notne zapise i aplikaturu od autora tih VIDEO NOTA,a u relaciji na neku njegovu aplikaturu u Pavkovićevim kolima,može se vidjeti da on(taj autor) grubo narušava ovu šemu Pavkovića i njegov način sviranja i samim tim dovodi u pitanje i "poništava" esenciju i osnovni postulat dobrog i pravilnog sviranja trilera,pa ne bih preporučio nikome da koristi njegov prstomet,jer griješi u osnovnim stvarima(izmjena i srodnost prstiju-osim ako nije dugmetarac
)!!!
Drugi put,ako uhvatim vremena,možda nešto i s notama!!Pozdrav svima!!!