Srđane, hvala ti
kome može ova stvar da ne legne, za dušu mi se lepi u pm, koji je genije bio Božinović!
Vlado prijatelju, ovo zaista jeste prosviravanje, jer ja za drugo nemam vremena - radni dan mi ne dozvoljava, niti se spremam za takmičenja, uostalom, čuo si kako sam na brzinu "zabrljao" Majino oro, ali sam mu uhvatio ideju
Znači, slušao sam šotu nekoliko noći unazad, juče seo sat vremena u sporijem tempu i danas još jedan sat.
Dao si mi uvod da kažem nešto i mladim harmonikasima, računam neko od njih možda ovo čita: ovako kao ja se ne radi
, što ne znači da nisam ispravno radio sa 16 godina. Tada sam kao svaki notno pismen školarac, sedeo nad notama satima, pravio prstorede, slušao ploče i kasete. Priznajem da je sa dobrim učiteljem mnooogo lakše, ja ga nisam imao. Ovaj put samouka je teži, ali ostavlja mnogo više slobode čoveku koji je talentovan da sam ispituje i sam stvara svoj stil, samim tim i ima mnogo veću slobodu i kreativnost kada komponuje. Lakše bi mi bilo Vlado i da sam imao tvoju školu harmonike, čiji sam sada ponosni vlasnik
, vidi se da si je pisao sa ogromnom željom da neko stvarno iz nje nauči
Tu dolazimo do onog što je Worga rekao "tehnika vs stil", tehnika ubija kreativnost definitivno, to ne može da se izbegne, jer onaj ko savršeno vlada tehnikom teško moze da postavi balans između milovanja i "silovanja" harmonike. A onda kad se nadje neko hrabar da nekom jakom tehničaru kaže da to što on svira nema mnogo smisla, da je napadno, ružno i nema dušu, taj neko dobije kontra odgovor da je "samo ljubomoran", da "to priča jer ne može on tako da odsvira" itd. E, onda sednem, iskomponujem jedno Ivanino oro, i pozovem "tehničara" da iskomponuje lepše (na stranu to što je moje oro tehnički vrlo zahtevno, to se ne računa
)!
Dakle, da se vratim na temu, mladim harmonikasima savetujem da izaberu dobrog učitelja i pedantno vežbaju tehniku sviranja, da obavezno nauče note, ali i da uporedo sa tim mnogo i često slušaju kvalitetnu muziku i sami pokusavaju da skinu!
Eto raspisah se, ali sam imao šta da kažem