oznaka tona B.N.85181
Re: oznaka tona B.N.85181
To su Taboro tonovi. Zaboravio sam kako glasi italijanska rec na "b". "N" je "numero".
-
- 96 basova
- Postovi: 115
- Pridružio se: 15 Jul 2012, 13:31
Re: oznaka tona B.N.85181
hvala puno,ja sam vidio tu oznaku na tonovima guerrini harmonika,ali pored te oznake na njima doslovno i pise jos "taboro vicence",a ovde kod mene pise samo oznaka,ja sam onako laicki mislio da to B.N znaci binchi,a da broj 85181 oznacava neku karakteristiku celikaJaric_T_Zivadin napisao:To su Taboro tonovi. Zaboravio sam kako glasi italijanska rec na "b". "N" je "numero".
Re: oznaka tona B.N.85181
Imam ja jednu zanimljivu priču vezanu za te tonove, koju sam čuo od jednog poznatog majstora iz Bg. Ne radi se o Binči i Taboro tonovima kako mnogi misle (i ja sam isto mislio dok nisam čuo o čemu se radi) Jedan naš čovek koji živi u Italiji i koji je veliki zaljubljenik u harmonike pokušao je da sazna ko je pravio te tonove i doznao je da su to tonovi koje je ručno radio majstor Petinari koji nije stavljao ime na svoje tonove, te garniture su išle u skandalije, sett.sopranie, guerrinke sve do 76. godine kada je majstor umro, a zanat nije imao ko da nasledi. To BN znači brevetto numero- broj patenta. Pozdrav za sve!
Re: oznaka tona B.N.85181
Tako je. "brevetto" je prva rec koje nisam mogao da se setim.DzoksySp napisao:Imam ja jednu zanimljivu priču vezanu za te tonove, koju sam čuo od jednog poznatog majstora iz Bg. Ne radi se o Binči i Taboro tonovima kako mnogi misle (i ja sam isto mislio dok nisam čuo o čemu se radi) Jedan naš čovek koji živi u Italiji i koji je veliki zaljubljenik u harmonike pokušao je da sazna ko je pravio te tonove i doznao je da su to tonovi koje je ručno radio majstor Petinari koji nije stavljao ime na svoje tonove, te garniture su išle u skandalije, sett.sopranie, guerrinke sve do 76. godine kada je majstor umro, a zanat nije imao ko da nasledi. To BN znači brevetto numero- broj patenta. Pozdrav za sve!
U svakom slucaju, to Binči ton nije. -Mnogi se ponesu onim kad procitaju "B.N.". Mozes naci na internetu puno fotografije tonova gde su tonovi potpisani "Taborro V. B.N. 85181", a negde (obicno u basu) B.N. 85181.
Ne iskljucujem mogucnost da je pomenuti Petinari imao neke veze s tim tonovima, ali prica da su se proizvodili do njegove smrti, tj do 76. god ne pije vodu, jer su ti Taborro tonovi ugradjivani u harmonike i mnogo godina posle te 76'.
Konkretno, evo fotografije potpisanog tona od president-a iz 85' godine.
http://imgur.com/a/wvgYS
nije neki kvalitet fotografije, ali vidi se sta treba.
Mislim da potpis u sustini ne znaci ama bas nista.
-
- 96 basova
- Postovi: 115
- Pridružio se: 15 Jul 2012, 13:31
Re: oznaka tona B.N.85181
U pravu ste,majstor Dane Ristanovic iz Loznice pogledao je tonove u mojoj harmonici scandalli i rekao mi je da su djelo ruku pokojnog majstora Petinarija
-
- Šef orkestra
- Postovi: 709
- Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
- Lokacija: Kosovo i Metohija
Re: oznaka tona B.N.85181
Vrh vrhova. I dan danas neprevazidjen ton. Zasto? Sve ti je jasno kad zasviras scandall super 6N
Re: oznaka tona B.N.85181
Nemoj da te cuje neki nakupac! -Sad im je glavna fora da je Binci najbolji ton.
Ljudi u sustini nema tu pravila. Bitno da je ton prve klase, tj kvalitetan. A da li je Binci, taboro, magnatera itd, to nije bitno ako oni dobro sviraju u instrumentu.
Ljudi u sustini nema tu pravila. Bitno da je ton prve klase, tj kvalitetan. A da li je Binci, taboro, magnatera itd, to nije bitno ako oni dobro sviraju u instrumentu.
-
- Šef orkestra
- Postovi: 709
- Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
- Lokacija: Kosovo i Metohija
Re: oznaka tona B.N.85181
Binci ton, sareni faseni Slazem se sa tobom, ne znam jesam li vec negde to napisao.. Naravno dobar primerak instrumenta je osnova svega, ali po meni sve zavisi kako je harmonika odradjena. Ako nije izvucen maksimum iz nje onda dzaba sve. mora da bude top uradjena i onda vidis sta zapravo imas..
-
- 96 basova
- Postovi: 115
- Pridružio se: 15 Jul 2012, 13:31
Re: oznaka tona B.N.85181
to se podrazumeva da ne daje samo ton zvuk,ali kad pricamo o samim tonovima,itekako ima razlika,pocev od kvalitete samog celika,na mnogim weltmeister skolskim harmonikama imao sam priliku videti masivnu koroziju bukvalno na svim tonovima,a po vanjstini kao nove su,a recimo npr.na mnogim delicija skolskim harmonikama koje su da tako kazemo na "dnu" hijerarhije skolskih harmonika,imao sam prilike pogledati tonove,znaci blistaju se kao hirurski celik bez ijedne packe,takodjer na starim honericama starijih po 50-ak god starosti,a tonovi blistaju,doskora sam imao priliku pogledati izbliza tonove na jednoj potpuno novoj harmonici iz italije,kabinska 2+2,harmonika donesena pre godinu i pol dana iz italije iz castelfidarda,i vec se pojavljuju naznake korozije,tonovi artigiana II klasa,a harmonika se cuva u kucnim uslovima,sta ce biti od tih tonova za 40 god ne smijem ni da mislim,po meni itekako su bitni tonovi,od tona polazi prva vibracija,zasto se tonovi blistaju u nekim harmonikama starim po 50-60 god,bez ikakve naznake korozije,a na novijim harmonikama hrdja napada bez milosti,ja bih volio da mi neko to objasni,a sta je drugo nego razlika u kvalitetu celika,zasto se danas ne prave tako kvalitetni tonovi,nemam odgovor na to pitanje