Pozdrav!
Kakvo je vaše iskustvo sa bombiranimi i terato glasovi? Čuo sam, da postoji razlika u boji tona između standard a mano i bombato tonova, i da bombato brže reagira. Vjerojatno terato manje puca... ali kvalitetna a mano klasa već u štartu baš ne puca.
Ako je postupak isključan... što je ono, da su skuplji? Zašto bi netko platio za njih? Što so bolji?
Lp,
Bombato i Terato
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Bombato i Terato
Pojam TERATO nije mi poznat. Vjerojatno su to oni glasovi koji nisu šmirglom bombirani odnosno zaobljeni na rubovima.
Poznata je stvar da sve ono što je zaobljeno, odnosno bombirano, izdrži veća naprezanja bilo koje vrste pa bi tako trebali i tonovi.
Jedino ako prilikom bombiranja, koje se danas najčešće provodi nekim alatom koji okreće brusnu traku i time podiže temperaturu, usljed trenja ne dođe do pregrijavanja čelika. Time čelik gubi svojstva.
Što se tiće ljepote tona, to nema veze sa bombiranjem.
Često tonovi niže klase izrade produciraju bogatiji ton u harmonici iod tonova više klase.
Poznata je stvar da sve ono što je zaobljeno, odnosno bombirano, izdrži veća naprezanja bilo koje vrste pa bi tako trebali i tonovi.
Jedino ako prilikom bombiranja, koje se danas najčešće provodi nekim alatom koji okreće brusnu traku i time podiže temperaturu, usljed trenja ne dođe do pregrijavanja čelika. Time čelik gubi svojstva.
Što se tiće ljepote tona, to nema veze sa bombiranjem.
Često tonovi niže klase izrade produciraju bogatiji ton u harmonici iod tonova više klase.
Re: Bombato i Terato
Da, ali ako je ton bombiran je deblji. To mora imati neku vlogu kod vibracije (glasnoća?) Bombiran material se isto tako drugačije pregiba s obzirom da ga u centru ova izbočina stalno "špona".
Evo... standard, bombato i terato:
lp,
Evo... standard, bombato i terato:
lp,
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Bombato i Terato
Pa ako je bombiran onda je na rubovima tanji a ne da je deblji.
Brže će se "javiti" odnosno zaritrati onaj ton koji je izrađen od elastičnijeg čelika.
Iskustva govore da su glasniji oni tonovi koji su izrađeni od tvrđeg čelika i aliminija.
Svaki ton se podesi da ima istu frekvenciju pera tako da to"šponanje", što god to značilo, ne bi trebalo imati nikakvo značenje.
Ako sam dobro razumio, ovo "terato" bi trebalo značiti ravno brušenje po cijeloj širini ćime se samo stanjuje materijal.
Brže će se "javiti" odnosno zaritrati onaj ton koji je izrađen od elastičnijeg čelika.
Iskustva govore da su glasniji oni tonovi koji su izrađeni od tvrđeg čelika i aliminija.
Svaki ton se podesi da ima istu frekvenciju pera tako da to"šponanje", što god to značilo, ne bi trebalo imati nikakvo značenje.
Ako sam dobro razumio, ovo "terato" bi trebalo značiti ravno brušenje po cijeloj širini ćime se samo stanjuje materijal.