Piccolo tonovi nisu "a mano"

O konstrukcionim i tehničkim rešenjima harmonike, delovi i oprema, kvarovi, popravke i servisiranje, ozvučavanje.
Odgovori
waxi
16 basova
16 basova
Postovi: 31
Pridružio se: 29 Jul 2012, 18:11

Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od waxi »

Pozdrav još jedanput,

Uvijek sam u konfuziji zbog piccolo tonova. Ako so svi tonovi a mano, zašto niso i piccolo (a oni su tipo a mano). Nema veze od proizvođača tonova ili firme harmonike...
petar3petar
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 536
Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od petar3petar »

A MANO nisu samo onje samo onih 12 zadnjih pikolo tonova, dakle zadnja oktava. Oni su na mesinganoj podlozi koja je kromirana ili niklana no to nema
veze sa jezičcima.
Očigledno je u pitanju poteškoča u proizvodnji i povečana količina škarta. To je moja predpostavka.
Treba pitati one koji ih rade.
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1511
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od Koca »

To su oni kontra okrenuti njih ima 12. Zakljucio sam da se u tom polozaju bolje javljaju. Cini mi se da kod Delicije ih ima vise od 12 ali nisam siguran da je to tako fabricki uradjeno.
petar3petar
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 536
Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od petar3petar »

Imam jednu Scandalli Super VI 11+11 iz kraja 50. godina i nema te mesingane pikolice no može ih se dobiti cijela oktava.
Jednu sam nedavno radio sa kompletnim pikolom na mesinganoj podlozi umjesto aluminija.
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1511
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od Koca »

Jesu li isto kontra okrenuti?
waxi
16 basova
16 basova
Postovi: 31
Pridružio se: 29 Jul 2012, 18:11

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od waxi »

Da, u pitanju su zadnji, najvišji piccolo tonovi. Pločica je druga priča, ali jezičci nisu izradini iz "nastrina" - vidi se, da nisu plavi sa strane. E, sad mi nije jasno dali so izrađeni od mekšiga materiala (štanc) i "nastrino" u toj čvrstoći ne postoji ili šta?

Kod pločice sam isto u konfuziji... alu pločice tih najvišjih piccolo tonova se obično više sijajo. Tu isto mora biti neka fora u materialu :zbunjen:
Korisnikov avatar
dugmetarac78
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1239
Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od dugmetarac78 »

To je jača legura zato što su male i tanke, pa bi se deformisale lako da sadrže puno aluminijuma. :cool:
petar3petar
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 536
Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23

Re: Piccolo tonovi nisu "a mano"

Post od petar3petar »

dugmetarac78 napisao:To je jača legura zato što su male i tanke, pa bi se deformisale lako da sadrže puno aluminijuma
U pitanju uopće nije aluminijska legura(duraluminij) več mesing, legura bakra i cinka ili bronca, legura bakra i kositra. Ako stavite u ruku takav ton primjetiti ćete da je kao tako mali teži od nekog znatno večeg tona kojemu je "baza" aluminij. Razlog, oko 3 puta je gustoća bakra(time i spomenutih legura) veča od gustoće aluminija.
Podloga ili "baza" takvih tonova se kromira ili nikla da bi boja bila u kontinuitetu srebrena a izrađuje se radi toga što bi ti tonovi trebali biti glasniji nego da je "baza" aluminij.
Već sam naveo da imam legendarku koja ima i tu oktavu pikola na Al "bazi" i tonovi se čuju izuzetno dobro.
Što se tiće deformiranja pri izradi, tomu se je davno doskočilo. Jednostavno se ne mora raditi tehnikom štancanja već tehnikom erodiranja(erozimat).
Ako ste kada prekapali po starim guerinkama, dvojkama, presidentima, primjetili ste tu zadnju oktavu pikola sa rupicom koja nije četvrtasta-ravna nego ovalna. To se tehnikom štancanja nije moglo postići već tehnikom erodiranja.
Poznata je i činjenica da se crkvena zvona izrađuju od spomenutih materijala određenih udjela bakra i kositra.
Odgovori