Koca napisao: ↑28 Nov 2018, 07:47Jedan od soprana se moze lako staviti van funkcije i ostaje 2+2 harmonika.
Sto bi to radio?! Iskreno, taj mizet sa tri razlicite frekvencije zvuci grozno kada se slusa sama harmonika i uopste mi nije bilo jasno zbog cega to iko svira? Niti zasto stare nemacke harmonike imaju taj besmisleni i ruzan registar?!
Tek kada sam snimio, radi reda, i jedan trek sa tim registrom, umiksao u pesmu 3-4 razlicita registra, i uporedio. Shvatio sam da se taj jezivi mizet sjajno cuje u pesmi, da uopste ne zvuci rastivano (u snimku), da ne pravi nikakav problem, i da oplemenjuje snimak. Ne gusi ostalo, ne smeta, moze da bude manja ili veca slika, sve stoji!
Tako da bih (sada), uvek uzeo instrument sa tim registorom, a sve ostalo moze i ne mora. Ovde nije prica o "nasoj muzici" ili "njihovoj muzici", ni o "divnom mekom, kabinskom tonu", nego o tome sta radi zvuci u miksu, a sta ne.
Ko god je ikad malo miksovao, ili snimao razumece sta hocu reci. Inace, mutni tonovi, kakve svi vole, zvuce vrlo lose u misku, prave problem i sl.
Za zivu svirku mora da ide instrument koji urla, i koji ima brutalne srednje (sto bi rekli - da dreci/kresti), jer se to dobro cuje skupa sa ostalim instrumentima u orkestru. Ukoliko je instrument tih, sa "divnim mekim tonom", to se ne cuje, a i to sto se malo cuje - smeta.
To objasnjava i onaj prebudzeni dilej - obicno odjek nema bas i visoki (tj. ima dosta srednjih u spektru), pa kad se prebudzi, onda "divni meki tonovi" se bolje cuju.
Nisu Nemci blesavi, namerno su pravili takve instrumente, jer se to tako radi. Nego se mi ne razumemo ni u produkciju, ni akustiku. I ocenjujemo instrument tako sto ga slusamo samog. Naravno, uhu su lepsi buboki i visoki tonovi, ali cim dodje jos jedan instrument, odmah dolazi do problema.
Dakle, ko zeli da svira samo harmoniku, solo, bez pevaca i ostalih, moze da bira po sluhu. Za bilo kakvu kombinaciju od 2 instrumenta pa nadalje, mora da se bira ono sto se dobro cuje zajedno, u orkestru, a ne ono sto je "lepo" kad svira samo.