PAOLO SOPRANI
Pravila foruma
Molimo držite se teme. Prilikom odgovaranja na temu pišite o harmonici (modelu) koja je predmet teme. Sve ostale poruke biće obrisane ili premeštene.
Molimo držite se teme. Prilikom odgovaranja na temu pišite o harmonici (modelu) koja je predmet teme. Sve ostale poruke biće obrisane ili premeštene.
PAOLO SOPRANI
Po svemu sudeći, istorija harmonike, onakve kakvu je danas na Balkanu poznajemo, počela je ovako:
(prevod članka dostupnog na http://www.incamerano.net/ecastle.html (1. deo) i http://www.incamerano.net/castlesidebar2.html (2. deo))
Rađanje meha i život harmonike
Erik Heintz, jul 2006.
1863. godine, jedan umorni austrijski hodočasnik na putu ka dugo očekivanom odredištu Loreto, zaustavio se da prenoći u blizini grada Castelfidardo. Posle 1000 km puta od svoje domovine, (puta na koji se odlučio) da bi se posklonio statui Crne Bogorodice, odlučio je da se zaustavi kod jedne male, seljačke kuće i da zamoli za prenoćište.
U toj kući su živeli Antonio i Lucia Soprani, koji su vrlo rado primili tog posetioca - stranca. Kad se osvežio, hodočasnik je izvadio jednu čudnu kutiju koja je proizvodila zvukove tako kako porodica Soprani nikad ranije nije čula, jer je (hodočasnik) vrlo umešno svirao na tom instrumentu s mehom.
Soprani-jevi sinovi bili su očarani ovim novim otkrićem, posebno najstariji sin Paolo, koji je sa strahopoštovanjem sedeo i slušao nove zvukove koje je ispuštala ova čudna, drvena naprava.
Primetivši kod Paolo-a izuzetan interes, hodočasnik mu ju je poklonio. Paolo je odmah počeo da rasklapa novi instrument, u pokušaju da vidi kako on radi.
Iako priča može biti klasifikovana kao legenda, susret, do koga je zaista došlo negde u području Castelfidardo-a, smatra se za prvu pojavu accordion-a ili fisarmonica-e (harmonike) u Italiji, koja je dovela do velikog procvata industrije u regionu Marche.
Soprani je prvo kod kuće napravio malu radionicu za izradu harmonika, a potom otvorio i fabriku u centru grada. Njegov cilj nije bio da pravi nove modele, nego da usavrši oroginalni, bečki patent Cyril-a Damian-a, čineći ga esteski privlačnijim i sa bogatijim zvukom, kako bi ga lakše uveo u italijansku narodnu muziku.
Sećajući se susreta s hodočasnikom, ispred crkve u Loreto-u, Paolo je počeo da nudi svoj proizvod putnicima koji su dolazili iz cele Evrope. Soprani-jeva inovacija je postala vrlo popularna i njegova fabrika je procvetala.
Rast industrije harmonike u Castelfidardo-u izazvao je i druge inovatore da ga slede. Ubrzo su nikle fabrike u obližnjoj Macerata-i, Stradella-i, Camerano-u, pa čak i nekoliko novih u samom Castelfidardo-u, uključujući i fabriku (Paolo-vog) brata Settimio-a, 1872. godine.
Narudžbine su stizale iz cele Italije i iz Amerike, gde je poznati zvut harmonike utaživao nostalgiju imigranata iz Italije. Potražnja je Soprani-ju dala mogućnost da se proširi. U 20. veku, uz pomoć sinova Luigi-a i Achille-a, (Paolo) Soprani je otvorio novu fabriku u kojoj je odmah zaposlio 400 radnika iz cele provincije.
Zahvaljujući svojim inovacijama, (Paolo) Soprani je bio začetnik industrijske revolucije u Castelfidardo-u i okolini, gde je industrija harmonike postala pokretač regionalne ekonomije. (Paolo) Soprani je umro 1918., u 73. godini,ostavljajući fabriku sinovima. Ali, njegovo nasleđe je rasejano po regionu Marche, u mnogobrojnim fabrikama osnovanim posle njegove.
(kraj prevoda)
Prevod, možda, nije stilski najbolji, ali, može se steći nekakav utisak o razvoju događaja u periodu obuhvaćenom tekstom.
(prevod članka dostupnog na http://www.incamerano.net/ecastle.html (1. deo) i http://www.incamerano.net/castlesidebar2.html (2. deo))
Rađanje meha i život harmonike
Erik Heintz, jul 2006.
1863. godine, jedan umorni austrijski hodočasnik na putu ka dugo očekivanom odredištu Loreto, zaustavio se da prenoći u blizini grada Castelfidardo. Posle 1000 km puta od svoje domovine, (puta na koji se odlučio) da bi se posklonio statui Crne Bogorodice, odlučio je da se zaustavi kod jedne male, seljačke kuće i da zamoli za prenoćište.
U toj kući su živeli Antonio i Lucia Soprani, koji su vrlo rado primili tog posetioca - stranca. Kad se osvežio, hodočasnik je izvadio jednu čudnu kutiju koja je proizvodila zvukove tako kako porodica Soprani nikad ranije nije čula, jer je (hodočasnik) vrlo umešno svirao na tom instrumentu s mehom.
Soprani-jevi sinovi bili su očarani ovim novim otkrićem, posebno najstariji sin Paolo, koji je sa strahopoštovanjem sedeo i slušao nove zvukove koje je ispuštala ova čudna, drvena naprava.
Primetivši kod Paolo-a izuzetan interes, hodočasnik mu ju je poklonio. Paolo je odmah počeo da rasklapa novi instrument, u pokušaju da vidi kako on radi.
Iako priča može biti klasifikovana kao legenda, susret, do koga je zaista došlo negde u području Castelfidardo-a, smatra se za prvu pojavu accordion-a ili fisarmonica-e (harmonike) u Italiji, koja je dovela do velikog procvata industrije u regionu Marche.
Soprani je prvo kod kuće napravio malu radionicu za izradu harmonika, a potom otvorio i fabriku u centru grada. Njegov cilj nije bio da pravi nove modele, nego da usavrši oroginalni, bečki patent Cyril-a Damian-a, čineći ga esteski privlačnijim i sa bogatijim zvukom, kako bi ga lakše uveo u italijansku narodnu muziku.
Sećajući se susreta s hodočasnikom, ispred crkve u Loreto-u, Paolo je počeo da nudi svoj proizvod putnicima koji su dolazili iz cele Evrope. Soprani-jeva inovacija je postala vrlo popularna i njegova fabrika je procvetala.
Rast industrije harmonike u Castelfidardo-u izazvao je i druge inovatore da ga slede. Ubrzo su nikle fabrike u obližnjoj Macerata-i, Stradella-i, Camerano-u, pa čak i nekoliko novih u samom Castelfidardo-u, uključujući i fabriku (Paolo-vog) brata Settimio-a, 1872. godine.
Narudžbine su stizale iz cele Italije i iz Amerike, gde je poznati zvut harmonike utaživao nostalgiju imigranata iz Italije. Potražnja je Soprani-ju dala mogućnost da se proširi. U 20. veku, uz pomoć sinova Luigi-a i Achille-a, (Paolo) Soprani je otvorio novu fabriku u kojoj je odmah zaposlio 400 radnika iz cele provincije.
Zahvaljujući svojim inovacijama, (Paolo) Soprani je bio začetnik industrijske revolucije u Castelfidardo-u i okolini, gde je industrija harmonike postala pokretač regionalne ekonomije. (Paolo) Soprani je umro 1918., u 73. godini,ostavljajući fabriku sinovima. Ali, njegovo nasleđe je rasejano po regionu Marche, u mnogobrojnim fabrikama osnovanim posle njegove.
(kraj prevoda)
Prevod, možda, nije stilski najbolji, ali, može se steći nekakav utisak o razvoju događaja u periodu obuhvaćenom tekstom.
Re: PAOLO SOPRANI
Interesuje me kako se pokazao ovaj model Paolo Soprani u praksi, a pre svega koja bi bila realna njegova cena? Lik koji je prodaje nije mi rekao cenu...po dogovoru, a harmonika je sa duplom kabinom, bila je kod majstora i sredjena je...evo slike
Re: PAOLO SOPRANI
ako je original to treba da je odlicna harmonika vrvt malo teža, ima masivan korpus.. cena... zavisi od tržišta.. nisam pametan, traže dobre pare i za weltm. a ovo je italijanska harmonika ipak
Re: PAOLO SOPRANI
Sto se tice tezine, velicine...znatno je manja i laksa od Guerrini 4, tako i prodavac kaze....imam fotografiju gde se vide jedna pored druge, i stvarno u poredjenju sa Guerriniem 4 deluje da je vidno manja... koliko je teska to ne znam..Interesuje me kolika bi bila realna cena, ako bi mi se dopala uzivo?
Re: PAOLO SOPRANI
Mislim da ti se neće dopasti boja tonova ako imaš u uhu kabinski ton na kakav smo ovdje navikli.ona je drukčija.
Re: PAOLO SOPRANI
Iskreno, toga se i pribojavam...verujem da Guerrini, pa neka je i Guerrini 4, imaju "pitomije" tonove od Paolo Soprani...vise za nasu muziku...lik nudi i Guerrini 4, bojim se da ce mi se ona vise dopasti tonski, ali ne i gabaritno i cenovno.
-
- Nema harmoniku
- Postovi: 8
- Pridružio se: 05 Dec 2011, 12:00
Re: PAOLO SOPRANI
ja imam drugaciju harmoniku Paolo Soprani znam da je moja sa drvenim dirkama, drugacije deklo od ove paolo soprani a ima kabinu a raspored fasena 3+1; registri su drugaciji + evo [pgledaj post na ovom sajtu ili kod mene na fb kompletnu harmoniku jer je na prodaju
prodajem harmoniku Paolo Soprani * klavirnu *120 basova sa dubokom kabinom, 9 registara na dekli i 5 registara na basovima (nije za harmonika za klasiku vec normalna harmonika za sve svirke)u dobrom stanju i sa koferom u inbox se javiti zainteresovani (fb http://www.facebook.com/profile.php?id=100002792443509)
nzm. da ubacim sliku ovde pa sam zato dao FB adresu... usput odgovor za "chemist" je da raspored fasena 3+1
prodajem harmoniku Paolo Soprani * klavirnu *120 basova sa dubokom kabinom, 9 registara na dekli i 5 registara na basovima (nije za harmonika za klasiku vec normalna harmonika za sve svirke)u dobrom stanju i sa koferom u inbox se javiti zainteresovani (fb http://www.facebook.com/profile.php?id=100002792443509)
nzm. da ubacim sliku ovde pa sam zato dao FB adresu... usput odgovor za "chemist" je da raspored fasena 3+1
Poslednja izmena od marko zaklopcanac u 22 Jun 2012, 16:25, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: PAOLO SOPRANI
chemist napisao:Interesuje me kako se pokazao ovaj model Paolo Soprani u praksi, a pre svega koja bi bila realna njegova cena? Lik koji je prodaje nije mi rekao cenu...po dogovoru, a harmonika je sa duplom kabinom, bila je kod majstora i sredjena je...evo slike
Ovo je Model Super Paolo- Imam je priliku svirati i mogu reci da se radi o odlicnoj harmonici... Tonski vrlo jaka, izdrzljiva, ne zaostaje puno za Dallape Supermaestro koja je inace najglasnija harmonika, klavijatura mekana i vrlo ugodna za sviranje. Tehnicki je rijesena da ima stim i za balkansku muziku, ali također ima registre i za francuske valcere i sl... po meni je bolja od Guerrini 4. Jedina mana joj je sto nema otvoren registar sopran koji je van kabine, ali to dobar majstor moze rijesiti tj. da ga otvori na nekom registru koji se ne koristi kao npr. picolo ili master kojeg imaš i na bočnom registru. Ako je sve originalno na njoj vrijedi 2000-2500 €. Pozdrav
-
- Šef orkestra
- Postovi: 701
- Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Re: PAOLO SOPRANI
Upravo tako.Eman je sve lepo reko.Ovo je noviji model Paolo S. negde '80-'90-ih god.i treba ocekivati malu razliku (tonski) u odnosu na harm.te klase a starijeg godista (posebno se odnosi na P.S.sa drvenim,zutim dirkama) koje su iz '60-'70ih godina i tonski su "zrelije".Kako god neces pogresiti ako je uzmes za oko 2000 evrica jer mislim da ne vredi vise bez obzira sto je to talijanska harm.Nadam se da ce ti se svidjati i da ces se uskoro pohvaliti! Srecno! Veliki pozdrav! :jdishddf:
Re: PAOLO SOPRANI
Probao sam Paolo Soprani i Guerini 4...za moj ukus ovaj model Soprani-a ima tvrdje dirke, (moja bivsa harmonika Consona je imala mekaniju klavijaturu)...namucih se oko ukrasa....boje me nisu odusevile (osim klarineta..ne znam koji bih drugi naveo), kao ni master u basu koji podseca na recimo neki bolji Weltmeister...Guerrini 4 mi je ako izuzmem tezinu i velicinu (veci korpus), mnogo mocnija harmonika kako u levoj tako i u desnoj ruci...klavijatura brza, ukrasi savrseno funkcionisu, boje su mnogo ozbiljnije i toplije (bar su po mom ukusu). Sve u svemu...pre bih uzeo neku Supitu nego ovu Paolo Soprani