Moram se umiješati u raspravu jer mi nije nešto jasno. Kako to misliš da dirku ne stisneš do krajaMeštre, ali meni se čini da mi je ton sasvim ok ako dirku ne stisnem do kraja. Imam osjećaj da je ful pun. Možda griješim, vjerujem i da je u pitanju i stanje instrumenta ali ovo malo što sam do sada naučio, čini mi se da nemora ići do kraja.
Nije mi jasno na koji način misliš regulirati pritisak kod sviranja. Uzmi na primjer jednu pjesmu brzog tempa ili neko kolo. Uzmi stakato notu - kako odsvirati a da ne stisneš do kraja.
Zaista čudno . Možda se kod tebe radi o nećem što drugi nemaju. Možda imaš osjećaj za sviranje na poluotvorenom registru zaista ne znam ali mi je tvoj način nepoznat. Možda si zaista budući velemajstor ali to moraš istražiti kod nekog vrhunskog profesora koji te može dalje uputiti i dati ti preporuke. Bojim se da smo mi ovdje samo prosječni ljudi i neke stvari ne poznamo dovoljno.
ILI
ono što ja mislim da si ti otkrio je sviranje sa laganim pritiskom dirke kako se svi tonovi ne bi čuli kod sviranja. Npr. Imaš troglasnu harmoniku i ukopčaš master registar. Tada ti kod sviranja klapna otvara sva tri tona . Ako lagano pritisneš dirku otvoriš samo gornji ton. dok preostala dva se ne čuju. Pritisni još malo dumlje čučeš prvi i drugi, apritisneš li do kraja čuju se sva tri (odnosno četiri,pet -zavisi od koliko je glasova napravljen registar). Isto to ćeš dobiti pomoću registara, jer registar je kombinacija više tonova. Zato kad pritisneš lagano dirku i pustiš ton pokušaj uvidjeti razliku između malog pritiska i punog
Napominjem da je to samo moje mišljenje pokušavajući spojiti znanje o mehanici instrumenta i prakse iz života
POZDRAV