Nova Settimio Soprani Artist VI

Sve o različitim markama i modelima harmonika, o proizvodjačima i fabrikama, opšte karakteristike instrumenata.
Pravila foruma
Molimo držite se teme. Prilikom odgovaranja na temu pišite o harmonici (modelu) koja je predmet teme. Sve ostale poruke biće obrisane ili premeštene.
Odgovori
blueblues
16 basova
16 basova
Postovi: 34
Pridružio se: 24 Nov 2015, 02:23

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od blueblues »

Ako kupim novi instrument u fabrici i odmah moram da ga nosim na servis kod lokalnog majtora da bi bilo to to, onda taj instrument u fabrici ne sme da kosta onoliko koliko kosta :|
Dallape 1960
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 709
Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
Lokacija: Kosovo i Metohija

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od Dallape 1960 »

E druze sta sve nije realno.. Guerinke i Dallape su zamenile mesta u roku od godinu dana, guerini je otisla u nebo a Dallape u istoriju.. Secam se da je cika Vita zivotic pricao da je njegova prva dallape kostala 20-25 krava tad a sad za jednu mozes da je kupis :-) A sampionku u delovima ne da niko ispod 4000-5000e :-)
Korisnikov avatar
zex
120 basova
120 basova
Postovi: 191
Pridružio se: 20 Nov 2011, 14:21
Lokacija: Beograd

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od zex »

Jednom sam vec napisao u nekoj temi. Nije problem i da kosta 15.000€, ako to zaista vredi i odskace kvalitetom u svakom smislu, bilo bi kupaca.
Ne zavaravajmo se... nekad je bila veca nemastina pa se kupovalo. Vitin primer je jedan u hiljadu, prodavale su se krave, njive, itd
Jaric_T_Zivadin

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od Jaric_T_Zivadin »

blueblues napisao: 21 Jan 2019, 14:11 Ako kupim novi instrument u fabrici i odmah moram da ga nosim na servis kod lokalnog majtora da bi bilo to to, onda taj instrument u fabrici ne sme da kosta onoliko koliko kosta :|
To kazemo ti i ja. A italijan kaze:"ne! sve je to uradjeno vrhunski od najkvalitetnijih delova". -A ti si morao da platis avans da ti on napravi instrument. Gle cuda pa avans obavezan... -Prevaranti par ekselans!
Uostalom, ono sto je nama kvalitet zapadnjacima je nebitno. I obratno!
I tu niko ne moze nista da promeni. Zato sam i napisao da postoje nacini kako da nova harmonika bude prava. Pa sad kome odgovara... Iskreno, ja bih pre dao jos hiljadarku preko cene, nego da kupim neku ragu za 10 000e kojoj je odavno i dusa izvadjena, a ostao samo slavni naptis. I sam sviram guerrini, ali da se ne lazemo, mnogo je krseva, a sve manje dobrih instrumenata. O dalappe harmonikama da ne pricamo...

Pominje se vitina harmonika... Tako je! Te stare serije (cesljare iz 50-ih) su proslavile firmu. Ali vec kad pogledate modele 993a posle 67-me... Za mene, licno, katastrofa. -Ostalo samo ime. A bilo je i u tim starijim serijama i losih modela. Oduvek je bilo tako i kraj rasprave. Prodaje se ime, brend. Zasto dobra vecina nece ni da pogleda rucni rad (a medju njima ima i vrhunskih instrumenata), nego samo gledaju ime? Pa jel stvarno neko misli da je fabrici koja mora da plati porez, plate itd, stvarno u interesu da prodaje instrumente od 15 000e? -Vise ce ih prodavati? Zaradice vise para? Koliko nas je na forumu i koliko nas je kupilo (ili moglo da kupi) NOV instrument u poslednjih desetak godina? A pricamo o cenama od 15 000e?
Uostalom, nije tu problem u delovima i materijalima. TO je sve dosta dobro... Problem je u majstoru koji to sastavlja. Treba znati to sve namestiti, podesiti i ustimovati da bi zadovoljilo nase standarde. A realno, toliko smo veliko trziste da ih verujem sve do jednog boli uvo.
kompozitor
96 basova
96 basova
Postovi: 101
Pridružio se: 11 Jun 2016, 18:58

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od kompozitor »

Jaric_T_Zivadin napisao: 21 Jan 2019, 17:59To kazemo ti i ja. A italijan kaze:"ne! sve je to uradjeno vrhunski od najkvalitetnijih delova".
Ja se ne razumem u delove, ali znam malo oko vrste i kvaliteta drveta. Vrlo cesto se u mnogim skupim instrumentima nalazi makar sta (sudeci po slikama koje imam prilike videti na netu) - tipa bukovina, ili neko drvo koje ni jedan ozbiljan majstor koji pravi gitare ili tambure nikad ne bi stavio u instrument (jer ga ne bi niko hteo kupiti). Srecom, harmonikasi samo gledaju kvalitet tonova i da li se instrument lepo sija, a materijal ih uopste ne zanima. Koliko sam video, najnormalnija stvar je kopus od bukove sperploce i sl. Cak moze da prodje i lipa?!

Gledao sam i kako repariraju harmonike, kako da rade blatobran na autu - gituju, pa farbaju, pa onda ide milion slojeva sintetickog laka i sl. Neverovatno! To svirati ne moze. Mozda uz mikrofon koji je na milimetar od izvora zvuka (a i to se ne radi kod snimanja)...

Dakle, ukoliko instrument nema tona, to je zato sto je drvo lose. Bilo bi za ocekivati da su faseni od smreke sa ravnim godovima. Za bas sa sirim godovima, za sopran sa sitnim. Korpus bi trebao da je neko tvrdo, suvo i lako drvo. Ali je to nije slucaj.

Ipak, najvaznije je da su svi zadovoljni. :svirac:
Korisnikov avatar
zex
120 basova
120 basova
Postovi: 191
Pridružio se: 20 Nov 2011, 14:21
Lokacija: Beograd

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od zex »

Pa ne bih se bas slozio. Da li znas npr. koja bi bila prosecna cena Pigini harmonika za klasicnu muziku, pa su najprodavaniji na svetu u tom domenu. Skuplje su od svake gorenavedene marke, Ili koliko kostaju koncertni klaviri, cija proizvodnja trenutno izumire (zbog zasicenosti trzista), a prvi su zatvarali proizvodjaci jeftinijih modela, koji gadjaju sire narodne mase, dok su opstali proizvodjaci skupocenih.
Sve je to igra proizvodjaca i trzista, i od toga za koju soluciju se odluce. Nazalost proizvodjacima harmonika je izgleda bitniji kvantitet. To sto smo mi malo trziste nema nikakve veze, pa ne verujem da su harmonike za americko, skandinavsko i rusko trziste bolje.

@kompozitor
Ranijih godina se drvo sortiralo i susilo po nekoliko decenija pre obrade i ugradnje u harmoniku. Koristi se vise vrsta drveta u zavisnosti od dela koji se pravi i najcesce se kombinuju zbog cvrstine i pruzanja otpora kod potencijalnog krivljenja.
Postojali su razni eksperimenti i u zavisnosti od proizvodjaca biraju se i ugradjuju odredjene vrste drveta. Ista je situacija i kod proizvodjaca gitara, bubnjeva, itd. A naravno da drvo veoma utiče na jačinu i boju tona. I sam sam bio svedok u nekoliko eksperimenata kod domacih majstora i bilo je osetne razlike.
E sad kakva je situacija danas prilikom odabira i proizvodnje drveta korpusa, fasena, itd ne znam. Verujem da se ne trude previse oko toga, kao i oko ostalog zato su i rezultati takvi kakvi su.
Naravno, drvo sto je starije ima bolju rezonancu, ostaje nam da cekamo, mozda sve te harmonike prosviraju za 30ak godina :D :svirac: :lol:
Jaric_T_Zivadin

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od Jaric_T_Zivadin »

zex napisao: 21 Jan 2019, 21:52 Pa ne bih se bas slozio. Da li znas npr. koja bi bila prosecna cena Pigini harmonika za klasicnu muziku, pa su najprodavaniji na svetu u tom domenu.
Pa kad ti je dobra pigini, sto nju ne sviras, nego imas dve dalape?
Ili sto ne pobacaju svi prezidente (koji mu dodje kao neki statusni simbol) i uzmu te izuzetne pigini kad su tako sjajne? -Moze i ta harmonika da se svira, al prvo da se prestimuje. Ali kad vlada stereotip (citaj neznanje) kako su samo dallape i guerrini dobri, onda ne vredi previse govoriti i objasnjavati... Ti UPORNO odbijas da prihvatis cinjenicu da nije nase merilo kvaliteta isto kao i kod nekog brazilca. Shvati, nije i kraj! Kvalitet drveta i celika je manje-vise vec svuda isti! Ali to kako je namestena harmonika da radi je nesto peto!
Za klavir ne znam. Nisam kompetentan. Ali pre cu poverovati da ih je zeznula klavijatura i elektronika uopste, nego kvalitet. -Lakse je i jeftinije da kupim klavijaturu da dete vezba, sa lepim semplovanim bojama... A ne mora i da se tegli na peti sprat... :lol:

Pigini jeste dobra za ono za sta je namenjena, ali ako cu da sviram bucin "akordeon" uzecu matoru dalapu.

Zato ponavljam: Settimio Soprani Artist VI ne mora uopste da bude losa harmonika. Naprotiv! Verujem da moze da bude odlicna kad se malo dotera prema nasim merilima. Vec sam cuo jednu posle doterivanja i to je bilo iznenadjujuce dobro.
Korisnikov avatar
zex
120 basova
120 basova
Postovi: 191
Pridružio se: 20 Nov 2011, 14:21
Lokacija: Beograd

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od zex »

Nije poenta ovde sta ja sviram i zasto to sviram, svako ima svoje kriterijume i ja to postujem, niti nekog ubedjujem da samo ja imam ispravno misljenje. Moj primer nije trebalo to da prikaze, hteo sam da kazem da ako ja kupim harmoniku od 8.000€ i moram da dam jos 2.000€ za njenu doradu da bih dobio "dobar" instrument, ne zelim uopste da uzimam to kao opciju i kupujem nedovrsen instrument. Kako su nekad imali racun da prave kvalitetnije harmonike, ili da ih "kvalitetnije nameste" - sta god to znacilo.
Napravite mi harmoniku koja ce da svira najbolje na svetu i dacu vam 15.000e nije problem. Neka ih proizvedu 50, prodace se, a oni ce zaraditi isto kao da su prodali 120, a ime firme i taj model ce zaseniti ostale marke.
Ne zelim ovim da uvredim vlasnike Artist 6 i ostalih novih harmonika, vama zelim da vas harmonika dugo sluzi i da uzivate u sviranju dugo. Samo zastupam ideju kao takvu.
Pozdrav
mladen-marija1
96 basova
96 basova
Postovi: 115
Pridružio se: 15 Jul 2012, 13:31

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od mladen-marija1 »

moj prijatelj iz Splita narucio je novu harmoniku Crucianelli direktno od max grupacije, isao je direktno u castelfidardo,harmonika je 2+2,razlika u odnosu na artist VI je samo u poklopcu harmonike(deklu),jako lepa harmonika vizuelno,unutar harmonike su artigiana tonovi,II klasa,nakon raznoraznih peripetija,harmonika je donesena iz italije,imao sam prilike da je isprobam,na jedno 15-ak tonova,sto u maloj sto u velikoj kabini dolazilo je do gusenja,pri normalnom sviranju nekako je i izlazio ton,cim se malo jace potegne meh,harmonika je davila,maltene se nije moglo svirati,srecom,taj moj prijatelj je poznavaoc harmonika i dugo godina se bavi s time,popravlja i razume se u tu problematiku,narednih 3-4 meseca je proveo u podesavanju tonskih perceta,ne znam kako mi je on to objasnjavao,svaki ton,pojedinacno,moraju se stelovati perca tako da ton izlazi na tiho sviranje,na srednju jacinu i na jako povlacenje meha,ton mora da se steluje,on je mehanicki krivio perca,treba imati iskustvo i znati gde kriviti,nije svejedno dal je pocetak,sredina ili kraj klavijature,jako komplikovan i mukotrpan posao,potrajalo je to maltene i pet meseci,kad sam opet dosao kod njega,ponovo sam probao istu harmoniku,i ostao sam zapanjen koliku je snagu dobila harmonika,nikakvog gusenja recimo npr na basoonu na najdubljim tonovima vise nije bilo,ton s lakocom izlazi,i to s velikim volumenom,takodjer se promjenio i karakter zvuka,harmonika je "propjevala",zasto se harmonika tako i u tvornici ne uradi,zasto ne izvuku tonski maximum iz instrumenta pa ga tek onda puste u prodaju,ja to ne znam,znam samo da ta harmonika posle njegovog "stelovanja" vise nema veze s onom harmonikom koja je prvobitno izisla iz tvornice,to je moje zapazanje na ovu temu :svirac:
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1511
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Nova Settimio Soprani Artist VI

Post od Koca »

Verujem da je to tako, to sam i ja i par pojedinaca govorili a ti si potvrdio. A zasto je oni ne doteraju to je kljucno pitanje. Mislim da i nemaju tako zahtevnu muziku i jake harmonikase koji kontrolisu zavrsen instrument. Skoro je bio na forumu link prezentacije nove Guerrini pa ko je pogledao i cuo sta se svira onda je sve jasno da je za tu muziku harmonika odlicna.
Odgovori