Ne bas...
Mogu se iskoristiti apsolutno isti materijali za izradu harmonika i dobice se dva totalno razlicita instrumenta. Pravi "recept" ne postoji. Svaka je prica za sebe i svaka zvuci drugacije. Serijski ili majstorski instrumenti, svi se i medjusobno razlikuju jedni od drugih.
Ne verujem da je bilo ko od ozbiljnih proizvodjaca pravio fasen od nekog loseg drveta. Sve to sto se odozgo vidi je naknadno nalepljeno radi estetike. Sareno drvo, mahagonija itd, to je samo nalepljeno odozgo. Ram od bukovine obicno ide dole, na patos jer treba pritisnuti fasen da se ne pomera i da dobro dihtuje spoj. Znaci to sto se vidi sustinski nema veze sa tonom. Taj skup mini rezonantnih kutija je od drugog drveta. A kada je tiha harmonika, to ce pre biti do drugih faktora mehanicke prirode. -E tu nastupa znanje i iskustvo majstora.
Nismo se razumeli. -Nisu tonovi istog kvaliteta(podeljeni su po klasama) i svaki proizvodjac se razlikuje. Renomirani proizvodjaci proizvode kvalitetne tonove ali ne zvuce svi isto. Jer ne prave svi od ostog materijala plocice i nije ista legura celika kod svakoga. Samim tim razlicite garniture tonova u istoj harmonici drugacije zvuce. Neke bolje, a neke losije. A vec u drugoj harmonici moze da bude sasvim obrnuta situacija...
Greska je potcenjivati samo perce. Kvalitet celika je od izuzetnog znacaja. - Naravno, to je jedna celina od koje uzajamno zavisi sam kvalitet.
Da ne idem dalje u off i ne sirim pricu, prelistajte malo forum. Ima tu pregrst informacija koje su napisali veoma dobri poznavaoci ovog instrumenta. Naci ce se svasta korisno od informacija.
Srdacan pozdrav.