Strofa

Pitajte sve o teoriji muzike i teoriji harmonike.
Odgovori
Korisnikov avatar
Džoga
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 377
Pridružio se: 14 Jun 2018, 10:29
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Strofa

Post od Džoga »

Za kraj modernjaka mozes koristiti nesto na ovaj fazon
d c b a g f g gis a tr zabica na f sa fis vezes na es i zabica d es d
To je fazon koji su prvo koristili momci iz orkestra Bokija Milosevica, Endzi i Nenad,

Mozes sumadijski standardno A dur triler na A onda smena isto A pa na e nize gis a h cis
takodje uvod u neko kolce standardno a dur triler na cis sa d pa h cis d dis i triler e fis e dis e (imam jednu foricu za ovo koja i nije forica al prodjes malo kroz fis mol h7 e7 i vratis a cisto da oplemenis uvod...

Mozes kao kemis a e gis a h cis d dis e gis a pa akord razlaganje e cis a i onda triler cis d cis i isto ovo kao gore. Ovo ti je iz pesme dobar sam momak fora....
Mozes kemisev prelaz cuveni iz lazem sebe samo ako si klavirac moraces da se lomis za druge tonalitete, ulaz u d mol pasaz, cis d dis e f fis g fis f e dis d (cis e g b umanjeni) a as (g b cis e umanjeni takodje) g f e d i mozes foricu kao u zal saban e d cis e (f samo zahvatis a pre toga e zadrzis malo) i d potvrdis. Takodje tu mozes posle u pesmi da koristis u drugom delu forspila akorde koje kemis razlaze u kroz a mol i dalje (dooobro obratiti paznju na skokove i ritam ;) )

Mozes kao kika u topcini tu ima dve fore na 1:43(prelaz za kolo) 1:49(vlaski motivi) 1:55(skala) 2:09 (skala takodje samo malo sumadijski uoblicena da prizvuci :))



https://www.youtube.com/watch?v=Q_AO6lTxv6c



Za to vec malo treba duze da razgovaramo ima dosta pozarevackih trilera i vlaskih motiva opasne su to stvari


Takodje pored toga mozes koristiti za rubato uvod Jovice u Djulzulejha.... Mozes kao rumunskoj sviti razlaganje akorda od tonaliteta same kompozicije imas raznis kombinacija npr.

Imas jednu bluz skalu koju razlozis a h c cis e cis c h a ( Dejan Matic Enigma kolo Drugi deo samo za Kocu :D :D :D )

Opet mozes Covek sa koferom u ruci prva dva takta cuveni kemisev pasaz...
Imas onu cuvenu sumadiju za oktavu gde npr sviras triler a gis a pa gis a h c cis d d za oktavu nize i opet gore triler c d c h c h

Ili naprimer kodicevski krenes uvod kao sto sam skroz gore napisao i ako sviras dugmetaru cetvrtim prstom gliss i prodjes kroz dominantni razlaganje... Ako si klavirac gliss po belim :D

Mozes uvod za kolo molski naprimer d mol ko sto si reko a b a g f e d triler f g f e f pa e d cis d pa d g f e pa opet f zadrzis pa uhvatis g malo brzo f na e d i razlozis d f a d f a d....
A mozes i sve u trilerima, ma moze svasta ;) Veseo je ovaj posao oce da se smrkne(citaj crkne) :D :D :D
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1497
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Strofa

Post od Koca »

Nisam bas shvatio za koje dopunjavanje pitas ali imas u samoj pesmi izmedju pocetka pevanja i refrena i izmedju refrena kao uvod u pesmu i posle improvizacije. Sto se tice prvod dela pa Kemis je tu jako raznovrstan i originalan, takodje Mica Nikolic i drugi .... To je sve na izgled jednostavno ali nije ni malo, obicno je neki neocekivani tonalitet u tom prelazu, zatim uporedno sviranje sa basovima a neretko i sve to u tercama i naravno trilerski. Bas linija je tu jako bitna. E za improvizacije je druga stvar tu ide obicno neki dezurni prelaz ili cak deo ili delovi nekih pripremljebih kola ili tudjih improvizacija u napred. Ko to ne pripremi pa misli na licu mesta ce nesto efektno da improvizuje tu idu prsti u usi. Ko improvizuje samo da ne bi ponovio isti forspil pa sve ispadne jos gore, bolje neka se drzi forspila. Svakako ne cenim harmonikase koji nemaju ni malo maste i koji drze note ispred sebe i sto izreka kaze "K`o Svaba tralala". Muzicka teorija poznaje varijacije na temu. Ko drzi do sebe trudice se da ukrasi muziku na sebi svojstven nacin ili ce uporno svirati kao Misa Mijatovic. U tom slucaju ne bi bilo razlike u sviranju i svi bi bili isti ali drzali bi note ispred sebe puni samopouzdanja u svom muzickom obrazovanju (citaj smaranju). Muzika trazi i smisao za kombinatoriku, ne ide jedan preaz u svim pesmama pa naucim 3 prelaza i znam sve. Tako pocetnici drzite se pravila a umetnici vama je dozvoljeno sve.
Korisnikov avatar
Džoga
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 377
Pridružio se: 14 Jun 2018, 10:29
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Strofa

Post od Džoga »

Ja sam ga iskreno shvatio kao prelazi ovako standardno iz pesme u pesmu, forice za kraj, uvod u kolo itd...
Korisnikov avatar
Džoga
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 377
Pridružio se: 14 Jun 2018, 10:29
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Strofa

Post od Džoga »

Koca napisao: 19 Jan 2024, 08:23 Nisam bas shvatio za koje dopunjavanje pitas ali imas u samoj pesmi izmedju pocetka pevanja i refrena i izmedju refrena kao uvod u pesmu i posle improvizacije. Sto se tice prvod dela pa Kemis je tu jako raznovrstan i originalan, takodje Mica Nikolic i drugi .... To je sve na izgled jednostavno ali nije ni malo, obicno je neki neocekivani tonalitet u tom prelazu, zatim uporedno sviranje sa basovima a neretko i sve to u tercama i naravno trilerski. Bas linija je tu jako bitna. E za improvizacije je druga stvar tu ide obicno neki dezurni prelaz ili cak deo ili delovi nekih pripremljebih kola ili tudjih improvizacija u napred. Ko to ne pripremi pa misli na licu mesta ce nesto efektno da improvizuje tu idu prsti u usi. Ko improvizuje samo da ne bi ponovio isti forspil pa sve ispadne jos gore, bolje neka se drzi forspila. Svakako ne cenim harmonikase koji nemaju ni malo maste i koji drze note ispred sebe i sto izreka kaze "K`o Svaba tralala". Muzicka teorija poznaje varijacije na temu. Ko drzi do sebe trudice se da ukrasi muziku na sebi svojstven nacin ili ce uporno svirati kao Misa Mijatovic. U tom slucaju ne bi bilo razlike u sviranju i svi bi bili isti ali drzali bi note ispred sebe puni samopouzdanja u svom muzickom obrazovanju (citaj smaranju). Muzika trazi i smisao za kombinatoriku, ne ide jedan preaz u svim pesmama pa naucim 3 prelaza i znam sve. Tako pocetnici drzite se pravila a umetnici vama je dozvoljeno sve.
Sjajna vezba za sviranje u basu sa trilerima su kompozicije Jovice Petkovica kao i Moravske Varijacije od Krnjevca...
Cigomir
Nema harmoniku
Postovi: 15
Pridružio se: 18 Sep 2022, 18:48

Re: Strofa

Post od Cigomir »

Hvala na odgovorima, mislio sam na pauze u pesmi tojest naprimer izmedju strofe i refrena...
Ali i ovo sto ste dosad pisali mi je od velike koristi
Korisnikov avatar
dugmetarac78
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1231
Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31

Re: Strofa

Post od dugmetarac78 »

Cigomir napisao: 19 Jan 2024, 17:24 Hvala na odgovorima, mislio sam na pauze u pesmi tojest naprimer izmedju strofe i refrena...
Ali i ovo sto ste dosad pisali mi je od velike koristi
Druže imaš mnogo caka koje dolaze vremenom veruj koliko vežbom, skoro isto toliko i slušanjem pesama. Imaš od običnog prelaza iz npr. G-strofa u C refren, G F# G A H C D i ulaziš u C dur na ton E, pa preko sinkopa, brekova, itd. Doba fora je recimo u pesmi svratila sam samo da te vidim. Živkica, Tamo imaš iz D-mol, pa pa preko A7 u refren u D-dur. https://www.youtube.com/watch?v=zFfXOc_t8sc Ako si na to mislio. Poslušaj stare snimke pokojnog Miće N. i Šabana sa svirki i slično, mnogo ćeš više stvari čuti nego od ovih današnjih "Copy-paste" muzičara-Rambonikaša, samo tehnika, ali kreativnost=0
Korisnikov avatar
Džoga
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 377
Pridružio se: 14 Jun 2018, 10:29
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Strofa

Post od Džoga »

dugmetarac78 napisao: 19 Jan 2024, 18:50
Cigomir napisao: 19 Jan 2024, 17:24 Hvala na odgovorima, mislio sam na pauze u pesmi tojest naprimer izmedju strofe i refrena...
Ali i ovo sto ste dosad pisali mi je od velike koristi
Druže imaš mnogo caka koje dolaze vremenom veruj koliko vežbom, skoro isto toliko i slušanjem pesama. Imaš od običnog prelaza iz npr. G-strofa u C refren, G F# G A H C D i ulaziš u C dur na ton E, pa preko sinkopa, brekova, itd. Doba fora je recimo u pesmi svratila sam samo da te vidim. Živkica, Tamo imaš iz D-mol, pa pa preko A7 u refren u D-dur. https://www.youtube.com/watch?v=zFfXOc_t8sc Ako si na to mislio. Poslušaj stare snimke pokojnog Miće N. i Šabana sa svirki i slično, mnogo ćeš više stvari čuti nego od ovih današnjih "Copy-paste" muzičara-Rambonikaša, samo tehnika, ali kreativnost=0

Maksimalno se slazem, sto sam vise radio vise sam saznavao forice koje mogu da se iskoriste pa cak se desi da smislis nesto. Samo je bitno da ono sto vezbas volis imas volju i zelju jer u suprotnom od toga nema posla....

Dugmetarac je preporucio Micu Nikolica za primer, ja ne mogu da nadjem sad taj snimak ali bih ga napomenuo, naime to je privatni snimak nekog od ucenika Mice Nikolica u njegovoj skoli de je Mica iz tonaliteta u tonalitet isao sa razlicitim forama za svaki... Mozda ce ti to znaciti...
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1497
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Strofa

Post od Koca »

Gledao sam taj snimak tj. slusao, covek je imao ubitacne ideje.
Koca
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 1497
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Bela Crkva Banat

Re: Strofa

Post od Koca »

A ha vidim ovde se spominje i Dejan Matic sa Enigma kolom. Ima on nesto mnogo jace ( Dugmetarac ti preskoci ovaj link da ne obrazlazem).

https://www.youtube.com/watch?v=Zc3xOHd ... aSBvY2U%3D
Korisnikov avatar
Džoga
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 377
Pridružio se: 14 Jun 2018, 10:29
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Strofa

Post od Džoga »

Sunce mu poljubim kakva stvar Koco :o
Odgovori